Kako izbrati pravo agencijo ali kakšna je razlika med marketinško in oglaševalsko agencijo?
Ko želi podjetje rasti, utrjevati svoje blagovne znamke ali graditi svoje podjetje, lahko tako marketinška agencija (npr. Magentia) kot oglaševalska agencija pomagata pri doseganju tega cilja. Obe vrsti agencij si prizadevata za isti končni cilj – povečati prihodke od prodaje. Vendar je postopek, osredotočenost in izvedba pri tem precej drugačna. Na splošno velja zmeda pri razlikovanju marketinške agencije od oglaševalske agencije. Kako izbrati pravo agencijo ali kakšna je razlika med marketinško in oglaševalsko agencijo? Razumevanje razlike lahko podjetjem pomaga doseči svoje cilje in se ločiti od konkurentov.
Vsebina
Preden razčlenimo razliko med marketinško in oglaševalsko agencijo, moramo najprej razmisliti o razliki med obema izrazoma.
Razlika med marketingom in oglaševanjem
Prva pomembna zadeva je, da trženje ali marketing ni druga beseda za oglaševanje ali obratno. Trženje je najbolj zlorabljen izraz v poslovanju, pri čemer se izraz uporablja za vse – od oglaševanja, pospeševanja prodaje, brošur, logotipov, oznak in še veliko, veliko več.
Trženje je ponujanje pravih izdelkov in storitev pravim ljudem, na pravem mestu, ob pravem času, s pravo komunikacijo in promocijo. Po drugi strani se oglaševanje osredotoča na uporabo prave komunikacijske metode za posredovanje pravih sporočil pravim ljudem.
Najboljši način, da bomo to razumeli je, da si trženje predstavljamo kot dežnik. Pod dežnikom so različne marketinške tehnike, ki jih podjetja izberejo, da se najbolje ujemajo z njihovo strategijo. Ena od teh tehnik je oglaševanje. To pomeni, da je oglaševanje sestavni del trženja, ki vašemu podjetju pomaga zagotoviti glas in identiteto za promocijo in prodajo vašega izdelka ali storitve. Druge marketinške tehnike vključujejo prodajo, promocijo, pridobivanje potencialnih strank, storitve za stranke, raziskave in blagovno znamko. Na splošno koncept trženja sledi celostnemu pristopu, kar pomeni “vse je pomembno”. To podjetjem omogoča, da učinkovito izvajajo svoje marketinške dejavnosti.
Oglaševalska agencija
Razlaga obeh izrazov bo pomagala razumeti razliko med marketinško agencijo in oglaševalsko agencijo. Oglaševalska agencija praviloma ne pokriva tolikšne globine in širine, saj je oglaševanje le ena sestavina trženja. Oglaševalci so specializirani za zakup medijev in medijsko načrtovanje, podjetjem pomagajo predvsem pri odločanju o vrsti komunikacijskega orodja, ki bi ga morali uporabiti, da bi povečali potencial dosega, ter pri upravljanju umestitve in pogostosti oglasov. Če se podjetje obrne na oglaševalsko agencijo, mora imeti obstoječe znanje o tem, kdo so njihove stranke in njihov trg, vendar iščejo načine za učinkovito ciljanje na svoje občinstvo.
Če ima podjetje težave pri izvajanju komunikacijske strategije, lahko tu pomaga oglaševalska agencija. Običajna komunikacijska orodja vključujejo TV, radio, tiskane medije (revije, časopisi), spletno oglaševanje (družabna omrežja, Google AdWords). Oglaševalska agencija bo pogosto zelo kreativna v svojih mislih, idejah in elementih oblikovanja. Pogosto se bodo specializirali za to ustvarjalno delo kot ključni del preseka konkurenčnega oglaševalskega prostora.
Marketinška agencija
Primarna vloga marketinške agencije je sistemski proces strategije, načrtovanja, razvoja in izvajanja aktivnosti, ki ustrezajo poslovnim potrebam njihove stranke. Rešujejo težave in zmanjšujejo omejitve, s katerimi se lahko sooča podjetje, ter razvijajo inovativne ideje in uvajajo nove priložnosti za rast. Profesionalni tržnik koordinira vse vidike trženja. Uporabljajo različna tržna načela in orodja za povečanje prepoznavnosti blagovne znamke, pridobivanje potencialnih strank s ciljnega trga in povečanje možnosti konverzije. Industrije vseh velikosti in vrst se bodo obrnile na marketinško agencijo, če želijo:
- Predstaviti nov izdelek na trgu
- Predstaviti obstoječi izdelek na novem trgu
- Razviti marketinški načrt
- Vzpostaviti nove strategije
- Ugotoviti priložnosti za rast
- Zgraditi tržni delež
- Povečati prodajne potenciale
- Povečati prodajne konverzije
Večina marketinških agencij ponuja celovito storitev in ima svetovalni pristop. Storitve na splošno zajemajo tržne raziskave, marketinško strategijo, načrtovanje trženja, tržno komuniciranje in vse ostalo vmes. Naložba v marketinško agencijo predstavlja odlično priložnost za boljše razumevanje strank, vrednosti izdelka ali storitve in panoge.
Katera agencija je torej prava za vas?
Kako izbrati pravo agencijo? Ko podjetje želi zrasti, lahko pomagata obe vrsti agencij. Če torej niste prepričani, kako boste rasli, v katero smer bi se usmerili ali nimate marketinških virov, je marketinška agencija verjetno prava za vas. Če pa poznate svojo smer in kako boste prišli tja, vendar morate izvesti učinkovitejšo oglaševalsko kampanjo, potem je oglaševalska agencija verjetno prava za vas.
VIR (1) The balance small bussines