Pozicioniranje blagovne znamke na spletu

Za razliko od večine ostalih marketinških in trženjskih kanalov, ki jih uporabljamo z namenom pozicioniranja blagovne znamke našega podjetja, je pozicioniranje blagovne znamke na spletu lahko precej bolj učinkovito, predvsem zato, ker imamo na spletu možnost spremljanja pozicije blagovnih znamk, meriti povsem natančno, merljivi parametri za pozicioniranje blagovnih znamk pa so podlaga za natančno in učinkovito izboljševanje pozicije znamk v prihodnosti.

V spodnjem prispevku si boste lahko ogledati primere pozicioniranja različnih, spletnih blagovnih znamk (bolj ali manj znanih blagovnih znamk, spletnih trgovin ter ostalih spletnih strani).

Prepoznavnost blagovne znamke na spletu je, vsaj kar se tiče spletnega nastopa, potrebno meriti v odvisnosti od spletnega kanala/kanalov na katerih posamezna blagovna znamka nastopa.

Večina spodaj prikazanih primerov prikazuje pozicioniranje blagovnih znamk na spletu, na iskalniku Google, saj ta (v času ustvarjanja tega zapisa), prednjači tako v iskalnem marketingu in tudi video marketingu (YouTube), sicer pa so nekateri primeri prikazani tudi kako pozicionirati blagovno znamko na družabnih omrežjih, preko email marketinga in drugih spletnih kanalih.

Zakaj je pomembno pozicioniranje blagovne znamke na spletu?

Vsaj kar se tiče spletnih iskalnikov, velja, da blagovna znamka podjetja, ki je uvrščena višje v isklalniku (torej, blagovna znamka, ki ima višjo pozicijo), dosega več obiskovalcev na svojo spletno stran, saj spletni uporabniki Googla, zelo redko obiščejo spletne strani, ki se nahajajo na drugi ali tretji strani Googla.

To pomeni, da je pozicioniranje blagovne znamke na spletu tesno povezano z doseganjem čimbolje pozicije v iskalniku. Glede na to, da Google (in drugi iskalniki) zelo radi na prva mesta v iskalnik pozicionirajo spletne strani blagovnih znamk, ko uporabniki vtipkajo ime blagovne znamke v Google, je mogoče pozicioniranje blagovnih znamk na spletu, meriti skozi najmanj dva parametra:

  • na spletu spremljamo število iskanj povezanih z imenom naše blagovne znamke (če to narašča, lahko ugotovimo, da so naše marketinške aktivnosti usmerjene v pravo smer za izboljševanje pozicije naše blagovne znamke)
  • na spletu spremljamo pozicije naše blagovne znamke, za ključne besede, ki niso povezane z našo blagovno znamko (ampak z našimi produkti, storitvami, rešitvami,….), saj si želimo višje se v isklalnikih pozicionirati z blagovno znamko tudi s ključnimi besedami, ki niso povezane z našo blagovno znamko. Navsezadnje se želimo s spletnimi stranmi in spletnimi trgovinami, visoko v isklalniku Google, prikazovati tudi tistim, ki naše blagovne znamke, še ne poznajo.

NAMIG: Pozicioniranje blagovne znamke na spletu naj bo usmerjeno v CILJANO POZICIONIRANJE. Ciljano pozicioniranje pomeni, da s spletno stranjo, ki jo želimo pozicionirati na vrhu Googla (in drugih iskalnikov), ponudimo zgolj vsebino, ki se dotika interesa iskalcev/uporabnikov Googla. In nobenih drugih informacij. Za druge storitve in ostale ključne besede, pripravimo druge spletne vsebine s katerimi se želimo pozicionirati na Googlu. Primer tako izdelane CILJANE spletne vsebine, si lahko ogledate na primeru vsebine za industrijsko oblikovanje slovenske družbe Kreal inženiring d.o.o.

Bolj kot blagovna znamka s svojimi aktivnostmi na spletu, napreduje in raste, več je zanjo priporočljivo, da pripravi t.i. CILJANIH spletnih vsebin, ki vsaka zase, čim bolj natančno ciljajo na posamezno ciljno skupino.

Primer poglejte na spletni strani Mizarstvo.si, kjer so ciljane spletne vsebine, pripravljene za pozicioniranje spletne strani Mizarstvo.si, za povsem različne ključne besede (ki pa se vse dotikajo pohištva in mizarstva):

Uporaben video o tem kaj je pozicioniranje blagovne znamke:

Zakaj je pomembna izdelana strategija za pozicioniranje blagovne znamke na spletu?

Brez načrta vse marketinške aktivnosti potekajo stihijsko, brezglavo in sploh brez kakršnekoli usmeritve kaj sploh poskušamo doseči.

Če nimamo izdelane natančne strategije pozicioniranja blagovne znamke na spletu, se to najpogosteje odraža v tem, da podjetje poskuša na speltu nastopiti hkrati na vseh kanalih, posledica je ponavadi “ugotovitev”, da se nastop na posameznem spletnem kanalu ne splača, obenem pa, namesto organskega nastopa na posameznem kanalu, blagovna znamka (ker ni rezultatov) razmeroma hitro poseže po plačljivih metodah izboljševanja vidnosti in prepoznavnosti na posameznem spletnem kanalu.

Če nimamo izdelane strategije pozicioniranja blagovne znamke na posameznem spletnem kanalu, tudi ne vemo koga nagovarjamo, s kakšno vrsto vsebine, kaj točno želimo s ciljanjem in nastopom na posameznem spletnem kanalu, doseči, še manj pa, kako bomo izboljševali rezultate svojih marketinških aktivnosti na izbranih kanalih – saj mora strategija pozicioniranja blagovne znamke, vključevati tudi spremljanje aktivnosti ter merjenje rezultatov aktivnosti za pozicioniranje blagovne znamke.

NAMIG: Zbirka odličnih marketinških SEO strategij za učinkovito pozicioniranje blagovnih znamk na spletu. Primeri iz prakse.

Kako pozicionirati blagovno znamko s pomočjo svetovno priznanih spletnih medijev?

Slovensko, najbolj poznano ekološko posestvo Trnulja, pozicioniranje blagovne znamke na spletu, s pomočjo svetovno priznanih medijev, izvaja s pomočjo The Guardian…

Poglejte spodnjo sliko:

pozicioniranje blagovne znamke mediji
Do objave v svetovno priznanih medijih lahko spletne strani, pridete na različne načine. Plačljiva pot je ponavadi najdražja, a nemalo (tudi svetovno priznanih) medijev, je “lačna” intervjujev in novih zgodb. V takšnih primerih se s “tančnico” pogajalske in prodajne spretnosti, skrivajo priložnosti za medijski PR blagovne znamke na krilih priznanih medijev.

Kako merimo rezultate pozicioniranja blagovnih znamk na spletu?

Kot rečeno na vrhu tega prispevka, je rezultate pozicioniranja blagovne znamke na spletu, zelo enostavno meriti:

  • s številom iskanj/vtipkanj ključnih besed, povezanih z imenom naše blagovne znamke

Poglejte primer na blagovni znamki Abanka:

spremljanje prepoznavnosti blagovne znamke
Ključne besede, povezane z blagovno znamko abanka, so za iskalnik Google, izražene z mesečnimi volumni. Če je naše pozicioniranje blagovne znamke Abanka uspešno in učiunkovito bo trend rabe/vtipkanj ključnih besed, povezanih z blagovno znamko abanka, skozi čas, naraščal. Ta model nam omogoča spremljanje prepoznavnosti blagovne znamke.
  • s spremljanjem pozicije naše blagovne znamke v iskalniku (za vsako, nam pomembno, ključno besedo, posebej)

Če potrebujete marketinško svetovanje za analizo vaše blagovne znamke na spletu, preverite marketing svetovanje MatijaZajšek.com.

Kako izboljšujemo pozicijo blagovnih znamk na spletu?

Izboljševanje pozicije blagovne znamke na spletu (vsaj, kar se tiče pozicije blagovnih znamk v spletnih iskalnikih), dosegamo s pomočjo spletne optimizacije oz. t.i. SEO optimizacijo. Preberite: Kako optimizirati spletno stran

Z onsite SEO optimizacijo izboljšujemo vsebino na ciljanem url naslovu (kateremu želimo izboljšati pozicijo v isklaniku), z offsite SEO optimizacijo pa gradimo povratne povezave na naše ciljane url naslove in s tem izboljšujemo pozicijo blagovne znamke.

Poglejte primer na sliki:

izboljševanje pozicije blagovne znamke

Zgoraj je na sliki prikazano spremljanje pozicij blagovne znamke pohištvene spletne trgovine Pohištvo123.si, startegija izboljševanja pozicij za Pohištvo123.si pa vključuje najprej identificirane ključne besede (ki jim mesečno spremljamo dosežene pozicije), pri čemer so posamezne ključne besede razdeljene na aktualne (katerim se trenutno izboljšuje pozicija blagovne znamke), monitoring besede (katerim je dobra pozicija blagovne znamke že dosežene) ter potencialne besede (za izboljševanje pozicij v prihodnosti).

Zaradi poslovne skrivnosti so ciljane ključne besede zamegljene.

Kako identificiramo svojo blagovno znamko za učinkovito pozicioniranje na spletu?

Učinkovita identifikacija blagovne znamke mora identificirati:

  • ciljno/ciljne skupine
  • ime naše blagovne znamke
  • usp (unique selling proposal
  • pojasnilo kako dosegamo kar obljubljamo
Identifikacijo blagovne znamke na spletu, moramo opraviti za vsak spletni trg, na katerem blagovna znamka nastopa.

Primer identifikacije blagovne znamke spletne trgovine Topizbira.si

Zelo pomembno je, da se blagovne znamke na spletu pozicionirajo z izrazi in ključnimi besedami s katerimi se želijo s svojimi spletnimi stranmi pojavljati na prvi strani Googla, klasično vprašanje za že dobro pozicionirane in uveljavljene blagovne znamke pa je ali se pozicionirati kot poceni ponudnik svojih produktov in storitev.

Na primeru blagovne znamke TopIzbira.si, ki prodaja vrhunske ovitke za telefone, zaščitna stekla za telefone in pametne ure ter zapestnice, lahko vidimo, da trgovina ne želi vlagati večino svojih marketinških naporov in energije v pozicioniranje trgovine s poceni telefoni, saj za poceni ovitke za telefone, niti ni tako veliko zanimanje, kot bi naključni interesent za etui za mobi, tudi pričakoval. Vse več ljudi, še posebej na spletnem trgu, zanima kakovost in kakovostne blagovne znamke.

Zato ima spletna trgovina TopIZbira.si v svoji ponudbi same priznane blagovne znamke telefonov (Apple, Samsung, Huawei, LG, Sony,…).

Na sliki spodaj lahko vidite pozicioniranje blagovne znamke (trgovina TopIzbira.si), v razred ostalih, svetovno priznanih blagovnih znamk:

Za tiste, ki vas zanima pozicioniranje blagovne znamke na spletu iz vidika izboljšanja spletnih prodajnih rezultatov, priporočamo tudi prispevek Spletna prodaja v 4 točkah.

Zakaj je pomembno pozicioniranje blagovne znamke na spletu, po panogah?

Pozicioniranje blagovne znamke po tematikah je ne samo priporočljivo, ampak kar “obvezno”, ker, če smo kot blagovna znamka pozicionirani s celotno panogo, “zajamemo” tako širok spekter ciljne publike, ki se zanima za našo panogo, iz tega pa se lahko razvijejo nova poslovna partnerstva za razvoj, novi kupci, nove medijske povezave, novi kadri, itd…

Osredotočati se na ozko pozicioniranje zgolj z eno storitvijo ali enim produktom v panogi, je za blagovno znamko lahko pogubno in predvsem velika izguba časa.

Poglejte primer pozicioniranja blagovne znamke Sanjski Šopek s svojo trgovino z darili, kjer trgovina Sanjski Šopek svojo pozicijo na internetu gradi in utrjuje ne samo na eni vrsti daril, temveč kar v sklopu več vrst daril (darila za božič, darila za valentinovo, darila za materinski dan, poslovna darila,…)

pozicioniranje blagovne znamke po panogi

Dodatne informacije:

Kaj je blagovna znamka? – ProTeam Kreativ

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja